Decoration

تجربه ی زندگی راحت و آسان با محصولات ایکیا

ikea - تجربه ی زندگی راحت و آسان با محصولات ایکیا

آیا تاکنون از محصولات ایکیا استفاده کرده‌اید؟

ایکیا یک شرکت سوئدی است که در زمینه طراحی و تولید مبلمان، لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1943 توسط اینگور کامپراد تأسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های مبلمان و لوازم دکوراسیونی جهان شناخته می‌شود. ایکیا در بیش از چندین ده کشور دنیا، فروشگاه‌هایی دارد و برای تأمین نیازهای مشتریان خود از یک سری از تولیدکنندگان سراسر جهان استفاده می‌کند. هدف اصلی این شرکت ارائه محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه به مشتریانش است. 

آیا در مورد این برند و روند شکل‌گیری آن اطلاعی دارید؟

در این مقاله قصد داریم در ابتدا برند این محصولات منحصر به فرد را معرفی کنیم و در رابطه با تاریخچه‌ی آن، به طور مفصل توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر دوست دارید در مورد تاریخچه‌ی جذاب و خواندنی این برند بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.
ایکیا برندی است که محصولات خود را بسیار خاص و منحصر به فرد طراحی می‌کند. از این رو زمانی که در فروشگاهی از این محصولات می‌روید، حتی اگر نیازی به خرید لوازم خانگی نداشته باشید، دوست دارید نگاهی به محصولات شیک و خاص این برند بیندازید. به دلیل طراحی‌های خاص محصولات، این برند توانسته است امروزه طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان پیدا کند، به گونه‌ای که می‌توان گفت برند محصولات ایکیا، از جمله برندهای معروف و محبوب در دنیا است.
در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید این برند توسط چه کسی و چگونه شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

تاریخچه ی برند محصولات ایکیا

مطمئنا برایتان جالب خواهد بود که بدانید بنیان‌گذار این برند معروف، در سن ۵ سالگی، به همسایگان خود کبریت می‌فروخته است. این کودک باهوش و موفق، اینگوارد کامپراد نام دارد که در یکی از روستاهای سوئد در سال ۱۹۲۶ به دنیا آمد. اینگوارد کامپراد در سن ۷ سالگی توانست با دوچرخه‌ی خود کبریت‌های بیش‌تری را به مناطق دورتر ببرد و به فروش برساند و پس از آن با هوشی که داشت کبریت‌ها را به صورت عمده و ارزان‌تر از قیمت بازار، خریداری کرد و با قیمتی پایین‌تر به فروش رساند. و باز هم سود قابل توجهی را بدست آورد. اینگوارد کامپراد توانست تا سن ۱۷ سالگی علاوه بر فروش کبریت، محصولات دیگری همچون خودکار، مداد، کارت تبریک، بذر گل و تزئینات درخت کریسمس را به فروش برساند.

چه زمانی و چگونه برند ایکیا فعالیت خود را آغاز کرد؟

اینگوارد کامپراد دچار یک نوع اختلال در درک مطلب بود، اما هیچ گاه این اختلال، در روند پیشرفت او اختلالی ایجاد نکرد. کامپراد پسری درس خوان بود و به دلیل موفق شدن در مدرسه، پدرش به عنوان هدیه، به او پول نقد داد و شاید جالب باشد که بدانید در سال ۱۹۴۳، با همین پول کامپراد برند محصولات ایکیا را راه‌اندازی کرد.

البته در ابتدای کار، اینگوارد کامپراد تنها به فروش محصولاتی همچون جوراب‌های نایلنی، قاب عکس، ساعت، کیف پول، بدلیجات و قلم با قیمتی کم‌تر از بازار داخل، مشغول به کار بود.

به مرور زمان توانایی وی برای فروش محصولات افزایش پیدا کرد و با رونق گرفتن کسب و کار، در سال ۱۹۴۵، کامپراد علاوه بر فروش تلفنی، به سراغ تبلیغات در روزنامه‌ها رفت. جالب است بدانید وی برای آن که محصولات را به مناطق دورتر برساند، از ون‌های حمل شیر استفاده می‌کرد.

تاریخچه‌ی فروش مبلمان در برند محصولات ایکیا

افرادی که در جنگل‌های نزدیک منزل خود، مشغول تولید و ساخت مبلمان بودند، از کامپراد درخواست کردند، محصولات آن‌ها را در فروشگاه به فروش بگذارد. کامپراد هم این پیشنهاد را پذیرفت و ایکیا، لاین فروش مبلمان خود را گسترش داد.
کامپراد پس از مدتی تصمیم گرفت، با تولید کاتالوگ، مبلمان خود را به فروش برساند. او موفق شد با استفاده از کاتالوگ‌ها، فروش مبلمان خود را در سطح بسیار گسترده‌تری انجام دهد. کاتالوگ‌هایی که امروزه برای محصولات ایکیا در دست دارید، همان کاتالوگ‌هایی هستند که در سال ۱۹۵۱ تولید شدند.
افتتاح فروشگاه Älmhult در سال ۱۹۵۳، به عنوان نقطه‌ی پرشی برای برند ایکیا بود و ایکیا با قراردادن محصولات خود در این فروشگاه، پیش از خرید به مشتریان امکان مشاهده‌ی محصولات از نزدیک را داد. سود و برتری این برند در این فروشگاه، به دلیل عرضه‌ی محصولات باکیفیت با قیمتی بسیار پایین بود.
در سال ۱۹۵۶، تولیدکنندگان مبلمان افزایش پیدا کردند و از این رو کامپراد تصمیم گرفت، مبلمانی خاص و منحصر به فرد را طراحی و تولید کند و از رقبای خود پیشی بگیرد. در سال ۱۹۵۶، بنیان‌گذار ایکیا تصمیم گرفت اولین لاین مبلمان خود را راه‌اندازی کند.
فروش محصولات ایکیا در سطح جهانی
در سال ۱۹۵۸، برند ایکیا موفق شده بود محصولات خود را در تعداد بالایی به فروش برساند و از این رو موفق شد در شبه جزیره اسکاندیناوی، اولین و بزرگ‌ترین فروشگاه لوازم خانگی را افتتاح کند و با ۱۰۰ کارمند در سال ۱۹۵۹، کار خود را ادامه داد.
در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود، که محصولات ایکیا توانستند شهرت جهانی پیدا کنند و به دلیل کیفیت بالای محصولات این برند، در ادامه کشور لهستان نیز با برند ایکیا همکاری کرد. ایکیا با تکیه بر حفظ کیفیت محصولات و ارائه‌ی آن‌ها با قیمتی مناسب، توانست همکاری خود را با کشور لهستان ادامه دهد و موفقیت‌های بیش‌تری را کسب کند.
در سال ۱۹۶۳ بود که در شهر اسلو نروژ، اولین فروشگاه محصولات ایکیا راه‌اندازی شد و این فروشگاه به عنوان اولین فروشگاه خارجی این برند شناخته می‌شود. به مرور زمان، ایکیا توانست با قدرت بیش‌تری ادامه دهد و در استکهلم، بزرگترین فروشگاه خود را راه‌اندازی کرد.
در سال‌های پایانی ۱۹۶۰، برند ایکیا، مبلمانی با طراحی‌های بسیار ساده‌ای را تولید کرد و به دلیل قیمت بسیار مناسبی که داشت، موفق شد مشتری‌های بسیار زیادی در سطح جهان پیدا کند.
سوئیس و دانمارک نیز از جمله کشورهایی بودند، که فروشگاهی از محصولات ایکیا در آن‌ها راه‌اندازی شد. آلمان نیز در حال حاضر از جمله کشورهایی است که بزرگترین بازار ایکیا در آن مشغول به فعالیت است.
کشورهای اروپایی و آمریکایی در سال‌های دیگر میزبان محصولات این برند بودند و امروزه در سراسر جهان، محصولات این برند شناخته شده و به فروش می‌رسد. امروز در هر جایی از دنیا، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر، محصولات ایکیا را خریداری کنید.

 

امروزه کیفیت محصولات برند ایکیا زبان زد خاص و عام است

بیش‌تر از ۷۰ سال است که برند ایکیا شهرت جهانی پیدا کرده است و در سراسر دنیا، فروشگاه‌هایی از این برند راه‌اندازی شده است که تمام محصولات آن را به فروش می‌رساند. اما نکته‌ی مهم و جالب در این جاست، که چرا یک برند می‌تواند چنین شهرتی را بدست آورد و در سراسر دنیا، محبوبیت پیدا کند؟ • محصولات ایکیا با بهترین متریال‌ها ساخته می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوان از آن‌ها در طول روز، بهترین استفاده را کرد. مواد اولیه استفاده شده دارای استانداردهای سلامت هستند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند. مواد اولیه مصرفی در محصولا این برند، دارای بهترین کیفیت هستند و از این جهت، عمر محصولات تا سال‌های سال تضمین شده است. • بهترین طراحان دنیا در مجموعه‌ی ایکیا فعالیت می‌کنند و همیشه در تلاش‌اند که با توجه به مد و نیازهای مشتری، بهترین محصولات را طراحی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهند. • محصولات ایکیا، با بالاترین کیفیت ممکن تولید می‌شوند و این کیفیت بالای محصولات ایکیا، به دلیل استفاده‌ی این برند از تکنولوژی روز است. جالب است بدانید که ربات‌های مخصوص جهت تست مبلمان ایکیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این جهت می‌توان مقاومت مبلمان را تا حد بسیار زیادی تضمین کرد. • مورد دیگر در رابطه با رنگ‌آمیزی محصولات است. رنگ محصولات ایکیا به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که پاسخ‌گوی تمام سلیقه‌ها در سراسر دنیا باشد و از این جهت ست کردن لوازم خانگی این برند، به راحتی قابل انجام است. • مهم‌ترین نکته‌ی قابل توجه در این برند، به صرفه بودن قیمت محصولات است. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین محصولات را از برند ایکیا با کم‌ترین قیمت خریداری کنید.

داشتن خانه مدرن با لوازم خاص و باکیفیت ایکیا

اگر محصولات آشپزخانه برند ایکیا را دیده باشید، می‌دانید که این برند برای اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و … طرح‌های بی‌نظیری را طراحی و اجرا کرده است. میز، صندلی، پرده، پارچه و لوازم خانگی منحصر به فرد و خاص در برند ایکیا با آخرین تکنولوژی‌ها ساخته شده و هر فرد با هر سلیقه‌ای می‌تواند محصولات مورد نظر خود را از این برند خریداری کند.

لوازم خانه مدرن و خاص این برند با جزئیات تولید می‌شوند و به دلیل کیفیت بالایی که دارند، در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. خبر خوب این جاست که می‌توانید در فروشگاه اورچین شاپ، محصولات مورد نظر خود را مشاهده کنید و پس از مطالعه‌ی مشخصات آن‌ها، وسیله‌ی مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن سفارش دهید. این شرکت در تلاش است روند خرید تا تحویل محصولات این برند بین المللی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

با خرید از فروشگاه اورچین شاپ، از کیفیت و سلامت محصولات ایکیا مطمئن خواهید بود، زیرا تمام محصولات اصل هستند و با بهترین کیفیت ممکن به شما عزیزان تحویل داده می‌شوند. مجموعه‌ی اورچین شاپ بدون واسطه، کالاهای مدرن، اصل و باکیفیت بالایی را در اختیار مشتریان قرار داده است و افراد می‌توانند بدون واسطه و باقیمتی مناسب، محصولات برند ایکیا را خریداری کنند.

نکته: لازم به ذکر است که برخی از محصولات این برند جعبه ندارند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی برند ایکیا پرداختیم و تلاش کردیم در مورد تاریخچه‌ی این برند، توضیحات کاملی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. در فروشگاه اورچین شاپ می‌توانید بدون واسطه، محصولات ایکیا را خریداری کنید و محصولات این برند با بالاترین کیفیت ممکن و کم‌ترین قیمت در اختیار شما است و می‌توانید به راحتی با مشاهده‌ در فروشگاه ایکیا، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *